برگزاری مسابقه های مجازی هم سو با طرح ملی راهکار 
برگزاری مسابقه های مجازی هم سو با طرح ملی راهکار 

برگزاری مسابقه های مجازی هم سو با طرح ملی راهکار 

عباس پور گفت: با توجه به شیوع کرونا بخشی از فعالیت های کانون را در فضای مجازی برگزار کردیم بنابراین در راستای اجرای طرح ملی راهکار مسابقه های مجازی طرح معمای دینی و پرسش و پاسخ احکام را برگزار کردیم.
شناسه خبر : 938345 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۰

«عباس پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با توجه به شیوع کرونا بخشی از فعالیت های کانون را در فضای مجازی برگزار کردیم بنابراین در راستای اجرای طرح ملی راهکار مسابقه های مجازی طرح معمای دینی و پرسش و پاسخ احکام را برگزار کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ساقی کربلا باغبابوئیه جیرفت افزود: هدف از اجرای این مسابقه ها آشنایی قشر نوجوان و جوان با مسائل دینی و احکام شرعی است و در پایان مسابقه ها به نفرات برتر جوایز نقدی ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی اهدا شد.

وی بیان کرد: در لبیک به رزمایش مواسات و همدلی در ۴ مرحله ۱۵۰ سبدغذایی در بین نیازمندان روستا توزیع شد.

عباس پور اظهار کرد: به منظور کمک به نیازمندان با مشورت امام جماعت مسجد صندوقی راه اندازی کردیم که قریب ۴۰ نفر عضو دارد و هر یک از اعضای ماهانه ۲۰ هزار تومان به این صندوق واریز می کنند و از محل جمع آوری این کمک های مومنانه توانستیم سبدهای غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، ماکارونی و رب گوجه فرنگی هر یک به ارزش  ۸۰ هزار تومان تهیه کرده و در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ساقی کربلا با اشاره به تعامل خوب کانون با امام جماعت مسجد، عنوان کرد: یکی از برنامه های کانون با مشارکت امام جماعت مسجد در ایام کرونایی، شناسایی نیازمندان و سرکشی و کمک به آنها است و در همین راستا حتی از یک خانواده نیازمند در روستاهای همجوار سرکشی کرده و سبد غذایی به آن خانواده داده شد.


وی اضافه کرد: همچنین با مشارکت اهالی روستا یک راس گاو نذری به نیت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلای کرونا خریداری و ذبح شده و گوشت های نذری پس از بسته بندی در بین خانوارهای نیازمند و اهالی روستا توزیع شد.

عباس پور ابراز کرد: از دیگر برنامه ها در این ایام، توزیع پک های بهداشتی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج برادران است که در بین نیازمندان توزیع شده و همچنین طی ۲ مرحله مسجد و کل روستا ضدعفونی شد.
 
وی بیان کرد: مراسم شب های قدر و نماز عید فطر با رعایت کامل نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی و تاکید بر بهمراه داشتن مهر نماز، سجاده و کتاب دعا توسط مردم برگزار شد.

عباس پور با مهم برشمردن بزرگداشت روز قدس، اظهار کرد: پرچم اسرائیل درب مسجد روی زمین نقاشی شد تا نمازگزاران هنگام ورود به مسجد از روی آن عبور کنند و همچنین سخنرانی مقام معظم رهبری در این روز هم زمان با شبکه های صدا و سیما، از گلدسته های مسجد پخش شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ساقی کربلا تاکید: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس، با این اقدام خواستیم انزجار خود را از اسرائیل جنایتکار اعلام کرده و اهالی روستا نیز از بیانات رهبری در این روز بهره مند شوند.

وی ادامه داد: هم زمان با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، از اعضای کانون و اهالی روستا برای گوش فرا دادن به سخنان رهبری در این روز دعوت کرده و همچنین مسابقه مجازی از نکات کلیدی سخنان مقام معظم رهبری در این روز را برگزار کردیم.

عباس پور در خاتمه عنوان کرد: دیوار نویسی با محوریت احادیث اهل بیت علیهم السلام در خصوص مسائل اخلاقی از دیگر فعالیت های کانون در ایام کرونایی است.

پایان پیام/ 586